Microsoft придоби Activision Blizzard за 69 милиарда долара, отбелязвайки най-голямата покупка в историята на видеоигрите. Този ход незабавно разширява предложенията на Xbox, за да обхване огромен набор от любими франчайзи като Call of Duty, World of Warcraft и т.н. С това монументално придобиване всички от индустрията нетърпеливо спекулират какво предстои за гейминг гиганта.
Xbox Game Pass
Фил Спенсър, ръководител на Xbox, вече потвърди, че се работи по интегрирането на игрите на Activision Blizzard в Game Pass. Въпреки че, ще отнеме време за някои заглавия да се присъединят към библиотеката, ясно е, че абонатите на Game Pass ги очаква още по-забележително гейм изживяване. Въпросът, който вълнува всички: Ще стигне ли целият франчайз Call of Duty до Game Pass? Очакването сред собствениците на Xbox и абонатите на Game Pass е осезаемо.
В краткосрочен план фокусът остава върху Game Pass и неговия непрекъснат растеж. Феновете на Xbox бръмчат с теории за потенциалното възраждане на спящите франчайзи, които Activision Blizzard е оставил зад гърба си. Намеци за възраждане на Guitar Hero и дори слухове за завръщането на StarCraft вече предизвикаха вълнение. Човек не може да не се зачуди дали класика като Hexen на Raven Software също може да направи голямо завръщане.
Причини за придобиването на Activtision Blizzard
Въпреки това, под вълнението от тази забележителна транзакция се крие ясна цел: Xbox да се върне обратно в конкурентните челни редици на гейминг индустрията. Компанията се изправи пред своя дял от борби след пускането на Xbox One през 2013 г. Докато Xbox Series X и S се представиха по-добре, PlayStation 4 и PlayStation 5 на Sony постоянно превъзхождаха своя съперник. Придобиването на Activision Blizzard сигнализира за повратна точка, тъй като Microsoft се стреми да предефинира конзолната надпревара.
Последици
Пиърс Хардинг-Ролс, изследователски директор на игрите в Ampere Analysis, отбелязва, „Придобиването ще приключи и фокусът ще се насочи към реалните търговски последици от тази сделка за по-широкия пазар.“ Засилената позиция на Microsoft в игрите, съчетана с привлекателността на Game Pass, означава, че ще предизвика Electronic Arts (EA) като най-популярния издател в PlayStation. Това придобиване носи не само изобилие от съдържание за игри, но и възможност за Microsoft да си върне челното място.
Освен това транзакцията има последици за работната сила на Activision Blizzard, включително напускането на противоречивия изпълнителен директор Боби Котик. С придобиването Microsoft се ангажира да остане неутрален, тъй като служителите на Activision Blizzard изразяват интерес да се присъединят към синдикат. За близо 10 000 работници това осигурява ясен път към колективно договаряне, рязък контраст с историята на Activision Blizzard, когато се съпротивляваше на усилията на синдикатите.
Свързани статии
Търговските последици от придобиването се простират отвъд игрите до по-широкия пазар. Включването от Microsoft на King, създателят на сензацията за мобилни игри Candy Crush, отваря нови врати за компанията. Microsoft няма търпение да разшири присъствието си в пространството за мобилни игри и да предизвика лидери в индустрията като Apple и Google. С King като част от семейството на Xbox, Microsoft е готова да окаже значително влияние в арената на мобилните игри, която досега е била относително недокосната от Xbox.
Предстои да разберем какво ще се случи
Придобиването на Activision Blizzard от Microsoft постави началото на една вълнуваща ера в игрите. Следващите ходове на Фил Спенсър и възможностите за трансформация на това значимо придобиване ще бъдат център на вниманието в през следващите месеци.