Емблематичният франчайз Prince of Persia се завръща след 14 години с най-новата си част The Lost Crown. Разработена от Ubisoft, играта въвежда модернизирана графика, съчетавайки елементи от любимите жанрове Metroidvania и Soulslike. Тя е и първата от поредицата, която включва напълно озвучена версия на фарси, давайки заслужено уважение на персийската митология и иранската култура.
The Lost Crown обхваща същността на класическите игри Prince of Persia, но в рамката на 2D Metroidvania, напомняща корените на франчайза от 1989 г. В тази статия разглеждаме най-важните компоненти от играта и първи впечатления.
Концепция и сюжет
Prince of Persia: The Lost Crown преосмисля концепцията на поредицата като същевременно запазва ключови елементи. Сюжетът е вдъхновен от персийската митология. Разработчиците са добавили и елементи на зороастризъм (древна религия основана на учението на иранския пророк Заратустра). Тези детайли добавят слой културно богатство към разказа.
Играчите тръгват на пътешествие като Саргон през огромен, полуразрушен пейзаж, изпълнен със смъртоносни капани, войници и чудовища. Единственият недостатък е, че някои герои и странични мисии изчезват без разрешение, оставяйки неизяснени въпроси. Сторителингът е ангажиращ, но леко объркан на места.
Платформинг и битка
The Lost Crown се отличава с ключовите елементи, които определят едно страхотно изживяване на Prince of Persia: платформинг и битка. Преходът към 2D перспектива разрешава доста проблеми и предоставя на играчите прецизни контроли и ясен изглед на заобикалящата ги среда.
Трудността в битка e типична за жанра Soulslike. Играчите се поставени в предизвикателни ситуации, при които модела на атака и използването на арсенала на Саргон са от решаващо значение.
Свързани статии
Прогресивната трудност е съобразена с растежа на играча. Сливането на платформинг пъзелите и сложността на битките правят The Lost Crown по-близка до душевно приключение, отколкото до конвенционална Metroidvania.
Динамична бойна система
Бойната система в Lost Crown е на ниво. Скоростта на Саргон се превръща в решаващо предимство, което изисква от играчите да предвидят движенията на врага и стратегически да използват предимството си. Битките с босове са особено вълнуващи.
Карти и изследване
Местоположението на играта е разположено в обширната планина Каф. Картата предлага разнообразие от вълнуващи зони с различни механики. Всяка локация представя уникални предизвикателства и врагове.
Нововъведение е скрийншот система, която позволява на играчите да маркират места на картата за по-късно изследване. Това полезно допълнение намалява излишното лутане и губене на време, подобрявайки цялостното изживяване.
Автентичност
Ubisoft автентично представя културните корени на Prince of Persia. Дизайнерът на играта Mounir Radi подчерта важността да отдадат почит към Персия и Иран. Поради тази причина озвучението е изцяло на фарси. Целта е реалистично преживяване и отклонение от англоцентричния подход на предишните издания.