На фона на пиршеството от нови гейминг заглавия през 2024-та, Black Myth: Wukong изпъкна не само като една от най-очакваните видеоигри за последните няколко години, но и като категоричен успех. Сравнително новото китайско студио Game Science, като че от нищото, създаде един истински екшън-RPG бехемот. Вдъхновен от soul-like приключенския жанр, потопен изцяло в мрачния прочит на китайската митология през класическия роман на У Чъен „Пътешествие на Запад“.
Играта неслучайно привлече вниманието на геймърската общност още с първите си трейлъри. Впечатляващата графика, динамичен геймплей и история, умело разбиваща клишетата за вече популярния навсякъде Сун Укон. Естествено, няма как да подминем това вече очертаващо се като абсолютна култ-класика заглавие!
В това ревю ще се запознаем отблизо със създателите на това фамозно азиатскo заглавие. Ще разгледаме основните аспекти на играта в историята и геймплей механиките. Както и ще проследим първите отзиви и впечатления от общността, която поне на първо четене изпадна в състояние на гейминг истерия след рилийса.
Студио и история
Всъщност Game Science са едно малко китайско студио, доколкото можете да си представите какво значи „малко“ за Китай. Основано през 2014 година от бивши служители на Tencent Games, една от най-големите технологични компании в света. Студиото наброява едва 100-тина човека, които въпреки сравнително малкия екип, успяха да откраднат световното гейминг внимание с амбициозния си проект Black Myth: Wukong.
Очевидно разработчиците им са бая талантливи. С помощта на Unreal Engine 5 и каквото друго са успели да докопат от най-новите технологии в гейм индустрията, създават такива зашеметяващи визуални ефекти и детайлни среди, че играта по-скоро изглежда като филм, отколкото като екшън RGP заглавие.
От фамозно красивите cut-scenes, през бруталните босове и ефектни механики. Та до супер датайлизираните seemless преходи между история и игра. Светът на Сун Укон представя едно наистина впечатляващо гейминг изживяване. Браво на братята китайци! Opus-ът им е просто абсолютен!
Свързани статии
Концепция на Black Myth: Wukong
Не стига само бруталният технически и визуален аспект на играта, ами и историята е яка. Видимо богато вдъхновение е почерпено от китайския митос, но най-вече от класическия роман „Пътешествие на Запад“. Той разказва за приключенията на монах и неговите спътници, включително Сун Укун – краля на маймуните. В Black Myth: Wukong играчът поема ролята именно на маймуната-божество. Герой с уникални магически способности и талант да си намира белята, докато се бори срещу различни демони и врагове, извиращи от китайската митология. Търсенето на маймунско просветление по пътя на това да напердашите всички лоши от източния божествен пантеон много бързо придобива тектонични пропорции. Мащабът, в който историята и играта се развиват, са просто абсурдни. В смисъла на абсурдно добри! Налична е за PlayStation 5, PC и Xbox X|S.
Основни геймплей механики
Black Myth: Wukong предоставя на играчите изключително богат и сложен екшън-RPG геймплей. Основният фокус е върху битките, стратегическия character-building, магическите способности на героя и разнообразието от всякакви врагове и босове. Играта съчетава динамичен бой, изследване и създаване. Плюс скандално трудни босове, платформи и пъзели, което я прави привлекателен избор както за феновете на RPG жанра, така и за любителите на екшън игрите въобще. Ето няколко интересни аспекта:
1. Трансформации и Магически Умения
Една от ключовите механики в играта е способността на Сун Укун да се трансформира в различни същества. Това позволява да се адаптирате към различни ситуации. Например, да се промъквате незабелязано, за да избягате позорно от опасности или пък да изненадате враговете си с уникални атаки. Освен това ще разполагате с богат арсенал от различни магически умения, с които да контролирате природните елементи, да подобрявате различни статистики и атаки, или избягвате фатални удари. Така ще имате поне някакъв шанс да се справите с бруталните си противници от различни класове.
2. Изкуствен Интелект и Врагове
Разработчиците на Game Science определено са бъркали с вилица в контакта, докато са проектирали босовете и битките в играта. Всичките врагове са изградени с напреднала система от изкуствен интелект, което превръщат битките в болезенено сложен процес на проба-грешка и постоянна адаптация.
В трейлърите, а вече и в мрежата въобще е пълно с различни клипове от играта, където можем да видим разнообразие от противници. От митологични демони и зверове до божества, духове и дракони. Всеки от които е достатъчно „съзнателен“, че да не умира от обикновени атаки. Даже напротив – да свиква на вашите тактики и да подобрява своите.
Всеки противник има своя уникална механика и тактика за побеждаване. Играчите трябва да бъдат гъвкави и да използват различни подходи както за екипиране на маймуняка с правилните оръжия и броня, така и за провеждане на различните битки.
На фона на изключителния дизайн на босовете, битките и усещането за геймплей въобще, най-голямата хитачка в мрежата стана обезглавения бард с банджото и странното китайско кънтри, което бичи, докато ви съживява! После вятърът разнася прахта му, а музиката продължава да кънти! Доста яко!
3. Система за Битки и Тактика
Сега по същество! Играта разчита на иновативна бойна система, която напомня на Souls игрите с фокус върху прецизни атаки, блокове и избягване на удари. Ще ви се наложи доста бързо да научите моделите на движение на враговете и да използвате правилните комбинации от атаки и магически способности, за да побеждавате дори по-слабите противници. Освен това, уменията на Сун Укун за трансформация добавят нов слой на тактическо разнообразие. Тъй като всеки трансформационен облик предоставя нови умения и атаки.
Страхотен аспект е, че може да комбинирате трансформации, умения и ефектите от различните екипировки и предмети, които откривате докато играете. Тъй като няма конкретен път за развитие на героя, ще можете да изпробвате различни билдове и тактики, в търсене на най-ефективния начин за справяне с босовете.
Например, един билд може да се фокусира върху бързи атаки и избягване, докато друг може да се концентрира върху мощни магии и използването на трансформации. Това дава допълнителен елемент на сложност и динамичност, но и на креативност, с която да пробвате различни и ефектни стратегии.
Гейминг общността бързо възкликна, че някои от босовете определено са на стероиди и някак си не щат да умрат преди да опитате да ги изплющите поне 200-300 пъти. Естествено, веднага се намериха и one-shot комбинации, но докато стигнете до тях ще си поиграете бая. Но нима не е това именно красотата на играта!
Съвети за геймплей
- Изучавайте враговете си: Воден от базовия принцип в Souls игрите и Black Myth: Wukong изисква търпение и наблюдение. Ако очаквате просто да нахлуете като хайдутин в стаята на боса и да го напляскате с произволни команди, ами … няма да стане. Всеки враг има свои уникални движения и атаки, които трябва да научите добре, за да намерите най-добрия начин да ги победите.
- Използвайте трансформациите: Способността на Сун Укун да се трансформира в съществата, които побеждава е ключов елемент в играта. Някои трансформации ще ви дадат предимство в битките, докато други ще ви помогнат да решите пъзели и да се промъкнете през нивата.
- Използвайте магията в комбинация с физическите атаки: Не се фокусирайте само върху битките от близко разстояние. Магическите умения на героя ви могат да обърнат хода на битката в най-напрегнатите моменти.
- Избягвайте атаки: Един от ключовите аспекти на геймплея е системата за „перфектно избягване“. Вместо да се фокусира върху блокиране, тук матрицата на геймплея стимулира играчите да усвоят тайминга на избягване. При успешно избягване натрупвате фокус точки, които усилват следващите ви атаки и магии.
- Черпете вдъхновение от soulsborne заглавията: Много геймъри и критици сравняват бойната система на Black Myth: Wukong с тази на други популярни заглавия като „Dark Souls“ и „Sekiro: Shadows Die Twice“. Опитът ви с тях ще се отрази когато играете като Сун Укон, но не подценявайте новостите в системата. Не пречи да експериментирате! Даже напротив.
Впечатления от общността и ревюта
Още с първия си трейлър през 2020 г., Black Myth: Wukong успя да събере милиони гледания и да предизвика вълнение сред геймърите. Критиците похвалиха графиката, динамичните битки и богатия фолклор, върху който е базирана историята на Сун Укун. Краля на маймуните – един от най-разпознаваемите образи в китайската литература. Много геймъри изразиха своето нетърпение да видят как ще се развие проектът и дали ще изпълни обещанията си. И ето, 4 години по-късно, се оказа, че обещанията бяха спазени, даже преизпълнени.
Месец и нещо след рилийса, много геймъри отбелязват, че играта предлага освежаващ подход към RPG жанра, като добавя уникални механики и използва богатото културно наследство на изтока, което не е често срещано в западните игри.
Комбинацията от предизвикателен геймплей и пленителна история дават вид на играта като едно от най-добрите заглавия за годината. Освен това е грехота да подминем и кинематографския аспект на разказа, който е просто фамозно режисиран и анимиран. Звук, кадър, визия. Имаме всичко, при това на високо качество! Като цяло за Black Myth: Wukong се леят здрави суперлативи, а изглежда, че въобще не са без покритие!
Black Myth: Wukong
Black Myth: Wukong се очертава като един от най-обещаващите проекти в света на видеоигрите. Със своите зашеметяващи визуални ефекти, сложен геймплей и дълбока връзка с китайската митология, играта има не просто потенциал да се превърне в култова класика, но и в еталон за екшън RPG жанра.
Game Science категорично доказаха, че качеството на разработката и амбициите могат да надминат и най-големите производители в индустрията. Освен това от студиото са обещали, че играта ще има продължение с разказ и геймплей от лице на други важни митологични герои. Звучи обещаващо!
Меко казано гейминг общността остана доста доволна от финалния продукт. Многобройните стриймове и видеа го доказват. С дълбок и комплексен геймплей играта е един от претендентите за „Игра на Годината“. Обаче 2024-та се очертава доста интензивна и дори този феноменално успешен проект не е сигурен победител.
Очаквайте ревюта и на другите претенденти за гейминг шедьоври. Най-вече Space Marine II, за чиито обзор от геймплей и фантастичната митология, та до мащабът на вселената на Warhammer 40K ще се наложи да се помолим на всички китайски, балкански и хаосни богове, белким ни датат сила и вдъхновение. Но това предстои! Засега се насладете на краля на маймуните и епичния му преход през митологичните земи и същества. Заглавието е брутално и въобще няма да сбъркате ако го пробвате! Приятна игра!