В отговор на вълната от критики и объркване около наскоро обявената политика за инсталационни такси, Unity се извини и обеща да направи корекции. Съобщението идва след редица дискусии, апелирайки за преразглеждане на спорното решение.
Обръщайки се към социалните медии, Unity заяви: „Чухме ви. Извиняваме се за объркването и тревогата, причинена от новата политика, която обявихме във вторник. Слушаме, разговаряме с членовете на нашия екип, общността, клиентите и партньорите и ще направим промени. Ще споделим ъпдейт след няколко дни. Благодарим ви за честната и критична обратна връзка.“
We have heard you. We apologize for the confusion and angst the runtime fee policy we announced on Tuesday caused. We are listening, talking to our team members, community, customers, and partners, and will be making changes to the policy. We will share an update in a couple of…
— Unity (@unity) September 17, 2023
Правилата за такса на Unity първоначално бяха планирани да влязат в сила на 1 януари 2024 г. Те предложиха $0,20 такса на инсталация за всяка игра с повече от 200 000 сваляния. Това предизвика опасения и повдигна въпроси в гейминг индустрията.
Свързани статии
Терминът „инсталиране“ в дигиталната ера може да бъде двусмислен, което води до несигурност, като например дали разработчиците ще бъдат таксувани за множество инсталации от потребители, които инсталират, деинсталират и след това преинсталират своите игри. Освен това, остава неясно дали инсталиранията чрез абонаментни услуги като Xbox Game Pass или PlayStation Plus ще бъдат отчетени.
Unity се опита да предостави разяснения, като подчерта, че ще отчита само „нетни нови инсталации“ на устройства, считано от 1 януари. Политиката няма да налага такси за повторни инсталации, инсталации, считани за „измамни“, пробни версии, уеб базирани и стрийминг игри и инсталации за благотворителни цели. Unity също така твърди, че „90 процента от клиентите няма да бъдат засегнати от тази промяна.“
Разработчиците обаче реагираха остро срещу тези промени. Няколко екипа за разработка на игри, включително Facepunch Studios, създателите на Rust 2, обявиха намерението си да избягват използването на Unity за бъдещи проекти. Други, като Massive Monster, дори заплашиха да премахнат от разпространение своята създадена от Unity игра, Cult of the Lamb, ако политиката остане непроменена.
Негативната реакция ескалира до такава степен, че офисите на Unity в Сан Франциско и Остин трябваше да затворят временно поради заплахи.
Решението на Unity да преразгледа политиката в отговор на шума предполага желание за намиране на решение, което е в съответствие нуждите на общността. Тъй като ситуацията продължава да се развива, гейминг индустрия ще следи отблизо спецификата на предложените промени и техните последици за разработчиците и техните игри, задвижвани от Unity.