Baldur’s Gate 3 се очертава като игра с колосален успех, оставяща незаличима следа в индустрията. Разработена от белгийското студио Larian, тази ролева игра завладя геймърите по целия свят.
Пускането на Baldur’s Gate 3 започна с гръм и трясък, след като достигна над 2,5 милиона предварителни продажби в деня на глобалната си премиера на 4 август. Две седмици по-късно играта се похвали с впечатляващите 5,2 милиона продадени копия само в платформата Steam. До 18 август 800 000 играчи едновременно изследваха завладяващия свят на играта.
Благодарение на този успех, играта намери своето място в списъка на 10-те най-играни заглавия в Steam и това беше само началото. Дебютът на играта на PlayStation и Xbox тепърва предстоеше, обещавайки да разшири обхвата си още повече.
Играта привлича както заклетите фенове на предишните издания, така и нови играчи, които не са запознати с настолната игра Dungeons and Dragons, на която е базирана.
Нещо повече, играта спечели критично признание от най-висок клас, събирайки звездни оценки от престижни публикации за игри. GameInformer го награди със страхотните 9,5/10, GamesRadar+ му даде перфектна оценка от 5 звезди, PC Gamer го подкрепи с впечатляващите 97%, а IGN го увенча с безупречен резултат 10/10.
Тази комбинация от комерсиален успех и одобрение от критиците поставя Baldur’s Gate 3 редом до заглавия като Red Dead Redemption 2, God of War и The Last of Us.
Свързани статии
Това, което обаче отличава Baldur’s Gate 3 от другите AAA игри с колосални бюджети, е нейният модел на разработка. Larian, независим разработчик, до голяма степен финансира проекта със собствени ресурси за една година, възприемайки коренно различен подход – без микротранзакции.
Ангажиментът на играта да предостави цялостно и завладяващо изживяване без необходимост от допълнителни покупки предизвиква статуквото. Играчите могат да се насладят на пълната игра без финансовата тежест на микротранзакциите, освежаващо отклонение от нормата.
Тази успешна история обаче повдига въпроси за по-големите студия. Феновете отправят неудобни запитвания дали този проект може да служи като пример за гигантите в индустрията. Защо геймърите трябва да се задоволят с непълни преживявания, натоварени с допълнителни разходи, когато заглавия като Baldur’s Gate 3 демонстрират алтернативен път?
Това е индустрия, в която дългоочакваните игри могат да бъдат отложени с месеци или дори години и пак да не отговорят на високите очаквания. За сравнение Baldur’s Gate 3 въведе над 1000 различни подобрения в рамките на три седмици след премиерата си, демонстрирайки ангажимент за качество, който рядко се вижда.