share

a quiet place: the road ahead
Steam

A Quiet Place: The Road Ahead – Неловка тишина?

A Quiet Place: The Road Ahead – приключенска хорър игра, вдъхновена от успешния филмов франчайз A Quiet Place!

A Quiet Place бързо се превърна в един от най-добрите франчайзи на ужасите през последното десетилетие. Все пак говорим за филми със слепи извънземни, които използват изключително остър слух, за да ловуват хора. А, те милите отчаяно се опитват да пазят тишина и да не закрещят от ужас.

Превеждането на тази тръпка и зловещ страх във видео игра доведе до заглавието, за което ще говорим днес – A Quiet Place: The Road Ahead. Въпросът е дали игра, в която трябва да си тих, бавен и изключително внимателен може да поддържа интереса? Потенциалът е голям, дали обаче изпълнението е на ниво? Продължавайте да четете…

Сюжет на играта A Quiet Place: The Road Ahead

A Quiet Place: The Road Ahead е приключенска хорър игра. Заглавието е сингълплейър и както вече споменахме, е вдъхновено от успешния филмов франчайз.

Играта предоставя ексклузивен спин-оф на историята. Героите са нови за поредицата, но по подобен начин търсят безопасност от рояка извънземни, които са превзели Земята.

Играчите влизат в ролята на колежанката Алекс, която не стига, че страда от астма, ами се оказва и бременна, завалийката. Все проблеми, които са в контра със зловещата тишината, която трябва да се пази.

Та, Алекс някак си трябва да преживее този коварен апокалипсис в разгара на здравословни неразположения, конфликти и тежки вътрешни страхове.

A Quiet Place: The Road Ahead

Пази тишина!

Играта разполага с функция, която всички очакваха горещо – „Microphone Noise Detection“. В този режим съществата ще реагират на звуци, които издавате през микрофона ви! Яко!

The Road Ahead изисква от вас да преминете приклекнали през почти всеки момент от 7 до 10-часовата история.

На всичкото отгоре ви принуждава да го правите много бавно, защото извънземните в играта се държат непредсказуемо като Xenomorph от Alien: Isolation и са склонни да чуят дори минимални звуци.

Задачата става дори по-сложна поради различните повърхности и препятствия, които ще трябва да избягвате във всяка мисия.

Отломки като консервни кутии, дървени дъски, листа и локви се превръщат в големи проблеми по пътя ви. Всяка стъпка в тази игра има значение и това ви кара да разберете бързо, че няма да оцелеете при прибързан опит да направите каквото и да било.

В началото на историята Алекс сглобява фонометър, чрез който засича нивото на шум, който прави спрямо това от околната среда. Ако надвиши допустимите параметри, извънземното е склонно да чуе. В зависимост на коя трудност играете, Алекс може да оцелее само при две-три мигания на радара преди извънземното да атакува или поне се втурне към мястото, където е вдигнат шума.

A Quiet Place: The Road Ahead

Мисии и трудност

В най-добрите мисии извънземните се движат свободно из пространството с вас, докато в други те са невидими, но изкачат внезапно, ако сте вдигнали твърде много шум. 

Има три режима на трудност, даже и свръх трудно оцеляване, което изглежда невъзможно предвид безпардонната сръчност на чудовища в играта.

Невероятно бавните мисии са като игра на котка и мишка, някой от вас могат да ги намерят за много добри и вълнуващи, но също така на моменти им липсва доза креативност и динамичност.

Разбира се, врати, ключове, чекмеджета трябва да се отварят често, както за преминаване през нивата, така и за търсене на консумативи. Напрмер инхалатори за астмата на Алекс или батерии за захранване на фенерчето й и т.н.

Процесът по отваряне на всяка врата или чекмедже отнема забележителните 8-10 секунди, ако не искате да предупредите чудовището. Това ви принуждава да извършвате всяко действие като тийнейджър, който се измъква от вкъщи през нощта, само че с много по-високи залози.

Тези моменти ясно показват как The Road Ahead може лесно да се провали в очите на масата играчи. Може би няма друга игра, която да изисква толкова много търпение. Но пък всички тези детайли улавят автентичното усещане от филмите, в които чудовищата също са свръхсъзнателни.

Трудни избори

Алекс държи фонометъра и фенерчето в лявата си ръка, така че може да използва само едно от тях. Това създава храна за размисъл. Бихте ли предпочели да видите тъмната пътека пред себе си или трябва да определите количествено шума, който издавате?

Фонометърът може да ви помогне да разберете колко бдителен е извънземният за вашето присъствие, но без фенерче е вероятно да се блъснете в нещо толкова шумно, че няма да имате нужда от фотометъра, за да ви каже, че сте прецакан.

Докато историята продължава, и Алекс, и чудовищата добавят инструменти към своя арсенал. Алекс може да хвърля бутилки и тухли или да поставя дъски – отново бавно и безшумно, или пък – за да създаде преки пътища през дадена област. 

A Quiet Place: The Road Ahead

Още детайли и проблеми

Астмата на Алекс е също е ключова, тъй като твърде много стрес може да я предизвика. Освен психически стрес, тук роля играе и физическото натоварване като вдигане на тежки варели, за да проправите път.

Често чудовищата са само на сантиметри от вас. Толкова е напрегнато, че всеки момент може да се случи нещо, което да предизвика асматичен пристъп. Ще трябва да търсите инхалатори или други помощни средства, с които да преодолеете трудната ситуация преди да е станало твърде късно.

A Quiet Place: The Road Ahead – Присъдата

Изключително бавното темпо предизвика поляризиращи мнения. Освен това, играчите докладват за странни настройки, непоследователност и грешки в геймплея.

Истината е, че стелт игрите като тази изискват ненадминато ниво на търпение и спокойствие. Често това не се вписва с идеята за динамика и забавление, което обикновенно играчите очакват. Специално A Quiet Place: The Road Ahead не предлага достатъчно изненади и обрати, за да намери тази сладка златната среда.

Играта е приемлива. Някои моменти са изключително напрегнати. Обаче историята може да бъде много по-силна. Може би си струва най-вече да се пробва от фенове на франчайза. 

A Quiet Place: The Road Ahead е налична за PlayStation 5, Xbox Series X/S и PC.

Като теглим чертата след обратна връзка от геймъри и критици излиза, че разочарованията превъзхожат предимствата.

Идеята е добра, опитът е интригуващ, но изпълнението някак куца. Поредната игра, която не е съвсем доизпипана и й липсва повече внимание към детайла.

Списък със най-страшните и яки игри тук!

Тази статия съдържа афилиейт линкове. При поръчка чрез тях GameChangerz печели малка комисионна. Това ни помага да се развиваме и да сме част от индустрията на игрите и развлечения в България!

Присъедини се
към нашия Newsletter

Получавай новини от гейминг индустрията всяка седмица