No Rest For the Wicked обещава пленителна комбинация от survival, roguelike и RPG жанровете. Играта дава усещането за кросоувър между Dark Souls, Path of Exiles и Diablo. От бавните и методични битки, в които умирането на практика е заложено в геймплея, събирането на ресурси, до крафтинга и обзавеждането на собствен дом в играта. Първоначалното усещане от early access е това на абсолютно вълнение от смесицата на жанрове в стилизираната анимационна естетика на света.
No Rest For the Wicked Геймплей
Играта е налична за PlayStation 5, Xbox Series X|S и PC.
За разлика от касапницата в повечето RPG заглавия, тук битките са срещу по-малко противници и доста по-тактически. Изискват се умения за прикритие, отклоняване на удари и магии и въобще сериозно внимание към всяка среща с чудовища и босове. Всяко подценяване дори на най-вехтия противник означава бързо връщане в чекпойнта.
В No Rest for the Wicked се озоваваме в суров свят, изпълнен с опасности и тайни. Борба срещу антична магическа чума, която използва всеки удобен момент, за да трансформира околните в същества в нещо излязло директно от Пришълеца или от книга на Лъвкрафт.
В достъпните 30 часа геймплей не липсват и редица бъгове. Както в битката с различните чудовища, така и в постоянното прекосяване на зони, нива и платформи, при които камера понякога крие и пречупва части от терена. За краткото време, в което играта е налична, програмистите успяват активно да работят върху грешките в геймплей дизайна и да дават адекватна обратна връзка на играчите.
Карта и терен
В земята на Сакура мигновено сме изправени пред нашествие от зомбита, гулове и всякаква морфирала гад. Но тя бледнее пред ордена на военизираната църква и останалите съмнително благородни формации, инфилтрирали околните кралства. Кампанията представя мрачен свят, разказан през редица кът-сцени като бавно открива завесата пред по-голямата картина, която ни очаква.
Свързани статии

Изненадващо за игра с изометрична перспектива, от нас се очаква да взаимодействаме с разнообразие от терени, докато различните бандити и чудовища могат да ни убият. Чарът на играта не се крие само в уникалната й оптическа перспектива, но и в дизайна на света и възможността за интеракция с потчи всеки негов аспект.
PlayStation 5, Xbox Series X and Series S, GeForce Now, Microsoft WindowsРанният достъп показва и редица проблеми с неясни перспективи по кой терен можем да минем, както и с различните взаимодействия с босовете. От друга страна RPG елементът на събиране на екипировка, оръжия и магически предмети е толкова детайлен и влияещ върху геймплея, че разнообразието от комбинации и възможност за игра изглеждат неизчерпаеми.
Иновативен поглед върху RPG жанра
Новото заглавие на Moon Studios, отговорни за шедьоврите Ori and the Blind Forest и Ori and the Will of the Wisps, остава вярно на живописния анимационен стил и фантастичния звук, с който студиото блесна още през 2015г.
С No Rest For the Wicked MS хвърлят иновативен поглед върху RPG жанра и поставят високи очаквания към крайния продукт, който предстои да излезе в края на 2024г. Предстои да видим дали надеждите ни за ново, по-добро поколение RPG ще се сбъднат.
Тази статия съдържа афилиейт линкове. При поръчка чрез тях GameChangerz печели малка комисионна. Това ни помага да се развиваме и да сме част от индустрията на игрите и развлечения в България!