share

източник: https://www.bbc.com/

Филмът „Барби“ постигна рекорден успех

Фурорът около филмът „Барби“ не само омагьоса публиката, но и пренаписа историята, като спечели приходи над 1 милиард долара само 17 дни след премиерата си по кината. Този мащабен успех не само отличи филма, но също така вписа името на Грета Геруиг в историята на киното като първата жена режисьор, ръководила проект, който постига такъв феноменален финансов успех.

Представяне на причудливата комедия, наситена в розово, не е нищо друго освен изумително. Съобщава се, че приходите, генерирани от прожекции, възлизат на зашеметяващите 459 милиона долара в Северна Америка, заедно с впечатляващите 572 милиона долара от останалия свят, съобщава Variety.

В царство, където мъжете режисьори доминират предимно в най-високите постиженията в боксофиса, „Барби“ стои като фар на промяната. Към днешна дата само три други филма с жени сърежисьори са надхвърлили прага от милиарди долари. „Замръзналото кралство“ 1 и 2 и „Капитан Марвел“, режисирани съответно от Дженифър Лий и Анна Боден, бяха предшествениците на такъв тип успех.

Трябва да се отбележи, че „Барби“ си осигури титлата на най-бързия филм на Warner Brothers, натрупал зашеметяващите 1 милиард долара. Това отличие принадлежеше преди на „Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 2“, който достигна тези цифри за 19 дни.

Инерцията на успеха на „Барби“ не спира дотук. Комедията също демонстрира своята мощ в сферата на блокбъстърите от 2023 г., утвърждавайки се като втория филм тази година, надхвърлил приходите от 1 милиард долара, плътно до „Super Mario Bros.: Филмът“.

В чест на това монументално постижение екипът за разпространение на Warner Bros. измисли термина „barbillion“ – комбинация от Barbie и милиард – за да капсулира този паметен момент. Този насмешлив термин отразява истинското учудване на студиото, тъй като успехът на филма надхвърли дори най-възвишените прогнози.

Джеф Голдщайн и Андрю Крипс, президенти на Warner Bros. Distribution, изразиха своето вълнение, като отбелязаха: „Дългите опашки и многократните гледания доказват, че филмите се завръщат в голяма степен и очакваме с нетърпение да видим колко далеч може да стигне Барби в реалния свят.“

Пол Дергарабедиан, медиен анализатор в Comscore, отбеляза безпрецедентния характер на „Барби“ и неговия изумителен успех. Със само около 50 филма в историята на киното, постигнали заветната граница от 1 милиард долара, въздействието на „Барби“ е наистина несравнимо.

Несъмнено съвкупност от фактори допринесе за гръмкия триумф на „Барби“. Маркетинговата кампания на филма, белязана от мащабни рекламни кампании и емблематични розови билбордове, обхващащи цялото земно кълбо, изигра съществена роля в създаването на осезаем шум около филма.

Стратегическата премиера на „Барби“ заедно с комедията и историческата драма на Кристофър Нолан, „Опенхаймер“, както и появата на термина „Барбихаймер“, намекна за потенциален успех отвъд очакванията.

Световната популярност на филма се дължи до голяма степен на приемането му на големи пазари, включително Великобритания, Мексико и Австралия. Освен това „Барби“ успешно завладя сърцата на публиката в Китай, вторият по големина филмов пазар в света. Резонансът на филма в Китай може да се дължи на факта, че титулярната кукла не е носталгична икона там, за разлика от Съединените щати.

Майкъл Бери, директор на Центъра за изучаване на Китай към Калифорнийския университет в Лос Анджелис, изясни универсалната привлекателност на филма. Устойчивият статус на глобална икона на Барби осигури солидна основа за успеха на филма. Бери отбеляза: „Децата в стотици страни са израснали с куклите, но филмът използва познатото име по много умен начин, заигравайки се както с тези, които обичат Барби, така и с тези, които я мразят.“

В кинематографичен пейзаж, белязан от екстравагантни блокбъстъри, „Барби“ се очертава като забележително постижение, капсулирайки силата на сторителинга, маркетинговия финес и глобалната носталгия. Режисьорското майсторство на Грета Геруиг се среща с вечния чар на Барби, за да послужи като свидетелство за развиващото се лице на филмовата индустрия и неограничения потенциал за истории, които пленяват сърцата по целия свят.

Присъедини се
към нашия Newsletter

Получавай новини от гейминг индустрията всяка седмица